Nu är det slut!

Stämpelstafetten är över för denna gång och vinnarlaget är korat. Mitt lag, Stämpelfantomerna, hamnade långt från prispallen, men det gör inte så mycket. Jag har fått massor med härlig inspiration och att få skapa med givna förutsättningar och lite press gav mig en riktig kick i kortmakeriet. 13 utmaningar blev det allt som allt.

Här är de sista korten från tävlingen.

63570-196

Att bara få använda svart och vitt på sitt julkort är annorlunda och ovant, men det gör verkligen att motivet kommer till sin rätt. Den här söta ängeln kommer från Stampington & Company och har funnits med i min blogg i ett tidigare inlägg. Blomman har jag stansat ut och den har fått lite effektfullt reliefmönster genom att jag först embossade pappret med min kära Cuttlebug. Hur klarade jag mig utan den förut?

63570-197

"Less is more" var temat på den allra sista utmaningen. Eftersom jag tycker om enkla och rena kort,så passade det mig utmärkt. Ännu en ängel plockades fram, denna gång från Stampendous, och den fick milda färger med ProMarkers och lite skuggning med Prismacolor-pennor. Jag har förresten gjort en liten steg-för-steg-kurs om MCP-tekniken på InkyWings blogg. Klicka här så kommer du till inlägget.

Ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Se där ja! Två kort som fick min röst i omröstningarna! De är underbart vackra!

Kram, Gunvor

2007-12-08 @ 16:00:20
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: Sara - SaGam

Det svartvita kortet gissade jag att det var ditt, på det blå gissade jag lisa. Kunde varit (tror jag nog)! Fin som snus i vilket fall. Hoppas huvudvärken gått över.

2007-12-10 @ 22:15:53
URL: http://www.sagam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0