Söndagspyssel

I dag har det varit perfekt pysselväder - regn och kompakt dimma utanför fönstret - och man har dragit sig för att gå ut. Jag har suttit på min kammare nästan hela eftermiddagen och kvällen och jobbat med lite olika projekt. Ett av dem var en beställning på fem kort som ska ges till dagisfröknar nu innan jul. Jag gjorde korten i stort sett likadana, men försökte måla dem i lite olika färgkombinationer och så fick var och en av fröknarna sitt namn på framsidan av kortet så det blev lite mer personligt. Jag valde ett av de allra sötaste hÄngla-motiven jag vet, ett gulligt par som för ovanlighetens skull har både ögon, näsa och mun.

Här är alla korten tillsammans:

63570-198

och så här ser ett av dem ut på lite närmare håll:

63570-199

Hoppas att fröknarna blir glada! Ett par tändsticksaskar hann jag också med att dekorera, men dem får jag visa i ett senare inlägg för jag har precis lagt på glitterlim på ett par detaljer och det måste ju torka ordentligt innan jag lägger dem i scannern.

Det har varit en hel del koncentrerat målande med ProMarker och Prismacolor i dag och dessutom limmade jag  med Scotch Universal Gel, så det blev mycket lösningsmedelsångor på en gång i mitt lilla pysselrum. Vet ju att man ska tänka på god ventilation, men det är svårt att jobba med fönstret öppet i december ... straffet blev lite lätt huvudvärk här på kvällskvisten, så nu får det bli god natt för mig.


Kommentarer
Postat av: Maria

Superfina - som vanligt!!

2007-12-10 @ 13:06:16
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: HZ Design

Hej!

Jag har tittat in till dig och sett vilka detaljer du använder i dina LO´s. Det är för att jag designar digitala Kit och samlar info om vad man i Sverige använder för grejor ? även i pappers scrap. Titta gärna in och se mitt CT team.

Ha en bra dag

2007-12-12 @ 09:01:52
URL: http://hzdesigns.blogspot.com/
Postat av: Eva F

Vilka ljuvliga kort Ingrid! Underbara färger.
Kram Eva

2007-12-15 @ 18:30:15
URL: http://evafre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0