Ännu en mässa + tävlingskort

Förra helgen (10-11 nov) var det dags för Jingel Jangel 2007; en stämpel- och scrapmässa med jultema som gick av stapeln här i Göteborg. Det var riktigt mysig stämning med alla dekorationer, gran och julmusik i högtalarna - och till och med en tomte! Företagen hade pyntat sina montrar lite extra och det kändes verkligen att nu börjar vi närma oss jul. Hela lördagen var jag hos Pysselmyran, där jag stor del av tiden satt och gjorde kort vid demobordet. Tänk vilken lyx att få sitta och pyssla en hel dag, tack Sofia för att jag fick vara med på ett hörn! Bilder från mässan finns i Pysselmyrans blogg.

Novembertävlingen Stämpelstafetten på forumet Stämpelsnack rullar på och nu har vi hunnit fram till utmaning 6. Det är jättekul att arbeta med lite förutbestämda skisser och regler för hur korten ska se ut, för då får man tänka till lite mer än vanligt och ge sig in på stilar som man kanske annars inte hade testat. Det är så spännande att se hur de andra deltagarna tolkat samma instruktioner och man får se många fina och fantasifulla kort - härlig inspiration!Omröstningarna för de två första utmaningarna är klara, så nu får jag visa mina bidrag här i bloggen.

63570-184

Här fick vi i laget instruktionen att hålla oss till var sin färg på kortstomme och dekorationer - GRÖNT blev det för min del. Med själva motivet hade man däremot lite mer frihet. Frimärksbakgrunden kommer från Stampers Anonymous, tomte och text från InkyWings.

63570-185

Detta kort har jag gjort efter en skiss och jag hade också uppdraget att placera ut minst 5 brads på kortet. Ballongkissen kommer från Penny Black, texten från InkyWings.

Jag kommer att lägga ut fler kort från tävlingen allt eftersom omröstningarna blir klara.

Ha det bra i novembermörkret och pyssla lugnt!

Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

hej vännen!
kul att se hur du tolkat min skiss! hoppas allt är väl!
kram
ps. jag kunde gissa vilka kort som var dina ;-)

2007-11-15 @ 19:06:28
URL: http://www.sagam.blogg.se
Postat av: Gunvor

Jättefina kort! Jag som bara är åskådare i stafetten nuuter i fulla drag av allt fint ni gör. Och jag hade faktiskt gissat på att just kissekattskortet var ditt!
Kram

2007-11-16 @ 17:37:23
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: carina

Jaha detta var ditt ...som jag röstade på...snyggt

2007-11-17 @ 15:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0