Tändsticksaskar

Idag har det varit otroligt mörkt och dystert ute, novemberdimman har verkligen lagt sig som ett lock över Göteborg. Då känns det mysigt att tända lite ljus och kura inomhus istället. Senaste utmaningen på Stämpelstafetten gäller att dekorera en tändsticksask och det tog jag itu med igår kväll. Jättekul idé som jag bara testat någon gång tidigare, men helt klart ett alternativ till traditionella kort och vilka bra "gå-bort-presenter" att ha på lager. Har också sett flera fina askar i andra bloggar och fått massor med inspiration. Mitt tävlingsbidrag får jag förstås ännu inte visa, för omröstningen måste ha ägt rum först, men när jag ändå var på G fixade jag till ytterligare två askar.

Bakgrunden på den första asken har jag gjort med resisttekniken. Jag stämplade "Delicate Vine Background" (Hero Arts) med ofärgad dyna på vitt papper, embossade med clear EP och lät svalna. Brayade med gummiroller och distressfärgen "Peeled Paint" över det hela. Sen tog jag fram mitt hobbystrykjärn (jo, jag har faktiskt ett sådant!), lade ett vanligt kopieringspapper över motivet och strök över det hela tills dess att embossingpulvret hade smält. Det blir liksom en form av vaxbatik om någon testat det. Färgade in motivet  "A real violet" (Hero Arts) med Marvy Markers tuschpennor och stämplade på vitt papper, klippte ut och monterade på asken.

63570-191

På nästa ask har jag använt motiv från Angi-B/InkyWings. Stämplade först kvinnan "Fröjd" och färglade med ProMarker-pennor. Maskerade sen motivet för att kunna  stämpla "Snurkla" över hela bakgrunden med Distressdyna "Weathered wood". Second Generation stamping även här :-D Texten gjord med magnetbokstäver från Making Memories. Dekorerade till sist med glitterlim.

63570-191

Det blir nog fler askar i helgen om jag känner mig själv rätt för det här var kul. Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

Vilka fina askar Ingrid. Gillar särskilt den blåa du gjort. Jag har gjort en ikväll..och tror att det blir fler.

2007-11-24 @ 01:01:21
URL: http://www.sagam.blogg.se
Postat av: Maria

Så fina askar. Tekniken på den första asken verkar spännande - och lite krångligt. Ska ta mig tid att läsa och prova.
Tittade in för att önska dig en trevlig helg!

2007-11-24 @ 18:46:47
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: Gunvor

Superfina askar!

Kram, Gunvor

2007-11-25 @ 15:17:07
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: Amundingelin

I just visited your site...its abosolutely wonderful... Best of luck to you! You must have some great inspiration in your life. Take care

2008-12-19 @ 19:33:00
URL: http://amundingelin.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0