Fyra nyanser av brunt

Satt igår kväll och bläddrade bland mina BRUNA papper ... hmmm, finns ju en del ... och kom på att jag ville göra två kort med utgångspunkt från samma material. Så här blev de! Det mönstrade pappret kommer från Basic Grey och "tidningsbakgrunden" är en stämpel från Posh Impressions. Huvudmotiven kommer från underbara  Paperbag Studios och InkyWings är svensk återförsäljare för båda företagen. Jag har stämplat motiven med Memories vattenfasta dyna och kortet med den skrattande damen har jag "antikbehandlat" genom att använda en svamp och dutta med färg från en Distressdyna.

63570-132

63570-131

Medan jag ändå var i farten blev det ett julkort också - även det i brunt förstås! Samtliga motiv på detta kort kommer från InkyWings. Granarna är stämplade med Distressdyna i färgen Vintage Photo och prickarna/snöfallet är en stor bakgrundsstämpel från SonLight Impressions . Vem har sagt att julkort måste vara i traditionella färger som grönt och rött? Brunt funkar i alla lägen!

image133

Och projektet "Total Blog Makeover" fortsätter som ni ser... nu har jag bytt ut lite av det röda mot en mild grön färg. Rubrikerna blir förstås BRUNA - någon som är förvånad? Kul att experimentera med färgkombinationer och nu börjar jag faktiskt få lite kläm på hur man hittar i kodmallarna.

Kommentarer
Postat av: Elisa

Brunt är fint... Härliga kort du har gjort!
Så hemtrevligt du har det i bloggen, det blev jättebra med nya färgerna! Du har rätt i att det tar tid innan man är lite hemma med koderna i mallarna...

2007-09-20 @ 21:10:05
URL: http://www.elwa.se/galleri
Postat av: Sofia Wernmyr / Pysselmyran

Så fina kort! Vilken underbar stämpel med den lilla flickan! Visst är det snyggt med brunt! :-)
Kram / Sofia

2007-09-20 @ 23:21:15
URL: http://pysselmyran.blogg.se
Postat av: Lillemor

Håller med Sofia, stämpeln med den lilla flickan är ju hur vacker som helst! Som ett fotografi...
Lillemor

2007-09-23 @ 21:11:39
URL: http://www.lillemore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0