Sensommarkort

Dags att fylla på lite i bloggen igen. Vi har haft några dagar med helt underbart sensommarväder och det verkar bli hyfsat i morgon också, så man får passa på att njuta. Fast nu börjar kvällarna bli allt mörkare och det känns mysigt att sitta vid skrivbordet och pyssla mot nattkröken. Radion är på som sällskap och i programmet Karlavagnet är ämnet idag mycket passande "När tar sommaren slut?". Inte riktigt än, får vi hoppas ...



En liten stämpel från Bam Pop, fågeln är bara 2,5 cm på bredaste stället och det finns två "kompisar" i samma set. Stansade ut en cirkel från en Post It-lapp som jag maskerade motivet med och sen färgade jag in bakgrunden med svamp och färg från en Adirondack-dyna - tycker det blev lite "spotlight-effekt" över det hela.



Kunde inte hålla mig från att göra ett riktigt höstkort med favoritfärgerna. Stämpeln är från Hampton Art Stamps. Den prickiga bakgrunden är gjord genom att jag lagt en bit punchinella på pappret och sen duttat med en infärgad svamp över.



Samma bakgrundsteknik på detta kärlekskort. Både hjärta och text kommer från Inkido.



Och så kom den lilla apan från Hero Arts clearstamps-set "Playful animals" fram igen.  Visst är han söt!

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Så fina kort! Gillar speciellt höstkortet-vilken vacker stämpel! Gillar också att kura inne i mörkret men radion är sällan på, tv:n står på i rummet brevid så det får jag lyssna på när jag skapar...åtmisntone känner jag gemenskap med de andra som sitter/ligger i soffan o glor, jag hör vad de säger o då känns det som man är liiite social trots allt. ;O)

2008-08-26 @ 08:30:40
URL: http://lillemore.blogg.se/
Postat av: maria

Underbara kort. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag gillar verkligen dina kort, enkla men effektfulla.

Ha en fin dag!

2008-08-26 @ 11:09:07
URL: http://kramaria.blogg.se/
Postat av: maria

Glömde säga, Karlavagnen är ett superprogram och passar mig perfekt vid pysselbordet, då är vi två:)

2008-08-26 @ 11:10:44
URL: http://kramaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0