Ugglor i mossen

Jag har blivit lite kär i ugglorna som finns i clearstamps-setet "Oliver and Friends" från Sassafras Lass och här kommer ytterligare ett exempel. Kunde inte låta bli att limma "crazy-ögon" på dessa också, har en hel påse i olika storlekar som jag impulsköpte någon gång för länge sen och som jag inte vetat riktigt vad jag skulle göra med. På ugglorna passar de så bra. Kvisten som ugglekompisarna sitter på kommer från Hero Arts. Jag har stämplat med Memories-dynor i gönt och brunt och så färglade jag ugglorna med blå ProMarker-penna. Bakgrunden har jag färglagt genom att dutta en svamp i en blå Adirondackdyna och sen på pappret. Skillnaden i nyans mellan de målade ugglorna är större i verkligheten, effekten försvann vid scanningen.

63570-240

Det finns ytterligare tre olika uggor i setet som jag ännu inte använt, så fler exempel kommer så småningom. Ugglor som motiv verkar överhuvud taget vara "inne" just nu, har sett dem på både kläder och tyger ... och nu även som stämplar hos flera företag.

Ha en skön söndag - själv ska jag ut och ta en promenad i duggregnet!

Kommentarer
Postat av: Louise (vbg)

Vilket härligt sportlov ni verkar att ha haft med snö och sol :) Mycket fina ugglekort som du har gjort...jag äger faktiskt ingen uggla...kanske skall göra något åt den saken :)Ha en skön vecka kramiz

2008-02-24 @ 13:42:10
URL: http://louisevbg.blogg.se
Postat av: Justinmoa

Very nice site. Will sure visit again.

2009-05-26 @ 12:56:38
URL: http://justinmoa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0