Fyra nyanser av brunt

Alla har vi väl våra favoritfärger när valet är fritt. För min del är det helt klart brunt i alla varianter som jag gärna faller för när jag bläddrar i pappersförrådet. Hösten är förstås en väldigt tacksam årstid, men jag tycker faktiskt att brunt passar året runt - även mitt i sommaren. Måste riktigt utmana mig själv till annorlunda färgval ibland.

Vi har haft ett fantastiskt väder hela veckan med sol och värme, men i eftermiddag tog det tillfälligt slut och det har kommit lite regnstänk. Men det är ganska skönt och varmt ändå. Ikväll blev det en stund vid pysselbordet, plockade fram mina senaste stämplar och fick till de här två korten.



Stämplar från Cherry Pie; fjärilen ingår i ett större collage och är utklippt. Bakgrunden har jag gjort med en marmoreringsstämpel (Marble Texture Cube) från Stampendous som jag köpte för många år sen men har använt väldigt sällan. Får nog plocka fram den lite oftare, för det blir ganska läckra bakgrunder med den.



Den här vackra kvisten kommer från Pysselmyran och texten är från InkyWings. Jag har stämplat med Adirondackdynor två gånger utan ny infärgning för att få olika nyanser.

Ha en bra vecka och lämna gärna en liten kommentar om du tittar förbi, alltid kul att se vem som besöker min blogg.

/Ingrid


Kommentarer
Postat av: carina

Hejsan,

Besöker dig ofta gillar det som du gör))))) du blandar så mycket olika stämplar tekniker

KRAM

2008-07-07 @ 11:07:50
Postat av: Gunvor

Underbart fina kort Ingrid! Visst är brunt vackert?!



Kram, Gunvor

2008-07-07 @ 20:06:56
URL: http://gunvors.blogg.se/
Postat av: Eva Samuelson

Kul att få se dina fina kort på datorn!



Sommarhälsning från



Eva

2008-07-07 @ 22:34:18
Postat av: Sara - SaGam

Här e ju en till brun-älskare! Gillar båda dina kort mycket. Tack för de små lådorna..kanske blir fler ....

Kram från den andra seglingsänkan!

2008-07-07 @ 22:48:41
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Pysselmyran

Gillar verkligen dina kort! Jätteläckra :-)

Kram / Sofia

2008-07-07 @ 23:10:46
URL: http://pysselmyran.blogg.se/
Postat av: Rosette

Korten är underbara och framförallt fastnade jag för fjärilskortet som är urläckert!

2008-07-13 @ 22:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0