Söta flickor

Nu har jag plockat fram mina stämplar från Paperbag Studios som jag tycker väldigt mycket om. Den här lilla tösen har jag målat svagt med Distresser. Blomman stämplade jag ännu en gång separat på gult papper, klippte ut den och fäste med en brad ovanpå huvudmotivet. Den prickiga bakgrunden är gjord med en stor stämpel från SonLight som jag använder till nästan allt. Bryr mig inte ens om att stoppa undan den längre, utan den får ligga framme på bordet hela tiden.



Marmoreringstämpeln från Stampendous som jag hade till fjärilskortet i förra inlägget blev jag lite sugen på att jobba mer med. Här har jag först färgat in bakgrunden med svamp och Distresser i tre olika färger. Sen skvätte jag försiktigt lite vatten ovanpå med en mjuk tandborste (!) så att färgen löstes upp och det blev prickigt. Man kan "sprätta" vatten med fingrarna också. Tekniken heter "Spritz and flick" och jag läste om den i Ingers blogg. Slutligen gick jag på med marmoreringsstämpeln. Blev ganska läckert om jag får säga det själv. Textstämpeln kommer från Osmil.



Kommentarer
Postat av: Christine

Vilka underbara kort. Jag är här ofta o titta och tycker om det jag ser!!

Du har fått något av mig så besök gärna min blogg.

Christine

2008-07-09 @ 21:42:08
URL: http://christinereinhold.blogspot.com
Postat av: Marie/Bat3

Den första flicka gör en så glad! Hon påminner om Ida från Emil filmerna...så söt!

2008-07-11 @ 16:56:32
URL: http://bat3.nu/marie
Postat av: Nina

Wow, vilka läckra kort!! ♥

2008-07-11 @ 18:03:21
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0