Yggdrasil

Så hette Livets Träd i den nordiska mytologin. Kanske såg det ut så här?



Stämpeln kommer från Magenta och jag har haft den i flera år utan att använda den en enda gång, visst är det synd på ett så vackert motiv. Fick hur som helst syn på den när jag röjde bland mina pysselsaker i samband med renoveringen och nu har jag äntligen gjort ett kort med den - det första i mitt nygamla pysselrum. Har stämplat med Memories-dyna och färglagt med Distresser.

Annars börjar det mesta komma på plats i hyllorna och det känns betydligt mer strukturerat och överskådligt nu. På en av väggarna har vi ännu inte satt upp några hyllplan, för jag behöver fundera lite mer på hur jag vill ha det. Jag kommer i alla fall att utgå från den här praktiska hyllan:



Det är en gammal postsorteringshylla som jag fick av en släkting när jag flyttade till Göteborg för ca 25 år sen och den har följt med mig hela tiden, men med olika funktioner. Ett tag satt den till och med i garaget, men räddades innan den fick en massa motorolja på sig! Jag är så glad över att jag har behållit den i alla år, för med den här hobbyn behöver man ju alltid bra förvaringsmöjligheter. Dessutom har jag nyligen upptäckt att en viss sorts plastlådor (som man får gratis i godisbutiken) passar perfekt in i facken! Just de här genomskinliga plastlådorna finns i parti och minut här i pysselrummet och funkar utmärkt  om man vill ha koll på sina grejer. Fler bilder kommer!

Kommentarer
Postat av: Louise (vbg)

Åh en sån härlig hylla, är lite avundsjuk.....skulle behöva flytta runt lite här hemma oxå. Får se om det kanske blir så nu under semestern. Kramiz

2008-07-22 @ 14:35:31
URL: http://louisevbg.blogg.se/
Postat av: Chruss

Oh, vad praktiskt Ingrid!

2008-07-22 @ 21:44:46
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Evangelinelillylost

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!

2010-02-05 @ 10:25:30
URL: http://evangelinelillylost.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0