Vardag igen

Efter några dagars festligheter är nu vardagen tillbaka. I torsdags var det dags för sonens efterlängtade studentexamen - en härlig dag med strålande sol, fina och förväntansfulla ungdomar och trevlig mottagning här hemma med släkt och vänner. En hel del förberedelser var det förstås innan, men allt  blev så lyckat det kan bli och vi är nöjda och glada. Hade förberett vår lilla innergård med regnskydd som sig bör, men högtrycket låg stabilt och säkert kvar över Västkusten, så det behövde aldrig användas.

Även ett pysselmoment ingick i arrangemanget, nämligen ihopknåpandet av ett plakat för att vår student skulle hitta oss då klassen rusade ut för att möta nära och kära. För inte kan man köpa ett sådant färdigt! Hittade ett foto på sonen som glad liten "sailor" i 3-årsåldern och utgick från de färgerna när jag stansade ut några Revolution-blommor och -swirlar med min Cuttlebug. Texten skrev jag ut i stort format på datorn, klippte ut och monterade på skylten. Så här såg det färdiga resultatet ut tillsammans med den lycklige studenten:

 

De senaste dagarna har det också blivit ett par kort gjorda, bl a denna studentgratulation till en av barnens kusiner. Här har jag varit inte så lite fräck och härmat i stort sett hela upplägget efter ett läckert kort som jag hittade på kreativa Stamparinas blogg. Har till och med använt exakt samma stämplar, förutom lövet. Alla motiv kommer från InkyWings.



Och i lördags var vi på 30-årskalas hos min syster, som fick detta somriga kort tillsammans med sina presenter:



Jag har maskat två motiv från Penny Black och det ligger lack på hjärtanen och mitten av blommorna. Bokstäver och siffror är utstansade.

/Ingrid

Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

Tack Ingrid och resten av familjen för ett härligt studentkalas. Ska lägga upp mitt kort till R i min blogg så snart den e flyttad...

2008-06-09 @ 21:11:19
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Supersnyggt plakat! Jag ska försöka minnas det när det är dags för Simon om 5 år ;) Och korten är underbart fina - som dina kort alltid är!



Kram, Gunvor

2008-06-10 @ 19:59:02
URL: http://gunvors.blogg.se/
Postat av: maria

Som alltid fina kort och studentplakatet var jättefint. Förstår att din son ser så glad ut -kanske inte BARA för plakatet. Här är det slut på egna studenter som tur är finns det andras.

Ha det gott!

2008-06-11 @ 22:36:18
URL: http://kramaria.blogg.se/
Postat av: Jakubvilde

Thank you for all your emails and help. I have solved my problems with your help and my life is now worth living. I cannot thank you enough for what you have done for me and want the whole world to know how grateful I am for you. Thank you thank you thank you.

2009-02-20 @ 08:35:59
URL: http://jakubvilde.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0