Borde göra julkort ...

... men det ploppar upp lite andra idéer som jag vill testa istället.



På Kortmakarmaran för en dryg vecka sen fick jag mycket inspiration och det var så roligt att träffa nya pysselkompisar. Eleocharis gjorde många fina kort på träffen och ett av dem fastnade jag lite speciellt för. Här har jag helt fräckt härmat upplägget på hennes fina kort och gjort en egen variant. Man stämplar en snirklig bakgrundsstämpel med ofärgad embossingdyna på mönstrat papper och embossar i clear. Färgar sen in hela bakgrunden med svamp och färg från en dyna, Distress (Spiced marmelade) i mitt fall. Då framträder mönstret lite lagom och det blir en spännande yta att dekorera. Här har jag använt QK-alfabetet Chemistry och utstansade blommor och blad. Bakgrundsstämpeln heter "Scroll background" och kommer från Penny Black.

Efter några dagar med minusgrader är det blidväder igen. Har passat på att putsa alla mina fönster så det blir fint till helgen när det är dags att plocka fram adventsljusstakarna. Kan väl säga som så att fönsterputsningen var välbehövlig efter höstens stormar ... nu kan man helt plötsligt se ut genom rutorna igen!

Kommentarer
Postat av: Muffin

Tack för snälla ord inne hos mig. Vilket fint kort, den där tekniken blir jag sugen på att testa. Tomteluvan du frågade efter ingår i ett stämpelset från Aloto som jag vann av Jennie Deleelsia, kolla här:

http://deleelsias.blogspot.com/2008/10/grattis-brorsan-ny-utlottning.html

Den är vansinnigt användbar, som du sett har jag gett både den ena och den andra tomteluva..:)

2008-11-27 @ 09:23:16
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: SusanneSj

Det där var ju en mycket bra idé, det måste testas.

Kortet var jättefint.



Trevlig kväll

/Susanne

2008-11-29 @ 17:21:31
URL: http://susannesj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0