Snöflingor och smideshjärta



Snöflingan från PSX är embossad i clear EP och sen har jag lagt på Metallic Rub-Ons för att få lite lyster. God Jul-cirkeln kommer från InkyWings. Det är svårt att fotografera korten nu under den mörka årstiden när man nästan får ha lampan tänd inomhus även  dagtid. Färgerna blir inte riktigt så som de är i verkligheten. Bäst är annars förstås utomhusljus. Jag har mer och mer gått ifrån scanningen eftersom jag ibland har 3D-effekt på korten och kanske dekorationer som är lite tjockare och då vill det gärna bli suddigt.

Igår kväll gjorde jag något riktigt roligt som är så långt ifrån min vanliga pappershobby som man kan komma. Konstföreningen på mitt jobb arrangerade en prova-på-aktivitet som den här gången var järnsmide. Vi samlades hos MR Konst & Smide och efter en kort teorigenomgång fick vi välja om vi ville smida en krok, en spik eller ett smycke. Jag bestämde mig för att göra ett hjärta att hänga om halsen.





Jag kan jag väl säga som så att järnsmide ser mycket lättare ut när man studerar en van smed i arbete än vad det är när man själv ska försöka ... Man utgår i alla fall från en lång järnpinne som man formar steg för steg. Det var många omgångar värmande, hamrande och böjande i den varma smedjan innan jag blev klar med det här hjärtat, men jag känner mig mycket stolt över resultatet!

Kommentarer
Postat av: Pysselmyran

Superfint! Både halsbandet och kortet!!!

Kram / Sofia

2008-11-12 @ 20:52:49
URL: http://pysselmyran.blogg.se/
Postat av: Lisa - InkyWings

Skojsigt! Det där vore nått som man skulle ha provat på, men jag tror dig när du säger att det nog är svårare än det ser ut. Jag tycker dock du lyckades kanonbra med ditt hjärta - det blev jättefint!!



KRAM!

2008-11-12 @ 21:15:54
URL: http://lisainkywings.blogg.se/
Postat av: Jaana

Så du kan smida också...Min man fick en smideskurs i present av mig när han fyllde år och han intygar också att det inte var helt lätt....Men du lyckades ju få till det !



Förresten; har du fått mitt mail om pysselloppisen ?

2008-11-16 @ 12:38:48
URL: http://annuenpysselblogg.blogspot.com/
Postat av: Louise(vbg)

Läckert, såå du kan smida oxå :)Kramiz

2008-11-16 @ 13:59:54
URL: http://louisevbg.blogg.se/
Postat av: bittan

wow!!!vilket fint hjärtsmycke...helt i min smak...jag är utbildad plåt o svets mekaniker så detta hade ju varit kul att prova på...

2008-12-03 @ 15:50:42
URL: http://pysselbittan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0