Skogstokig?

Nej, men i alla fall väldigt förtjust i stämplar med träd som motiv. Det senaste trädet i samlingen heter "Fantasy" och kommer från Penny Black. Nu blev det lite höststämning på just de här två korten, men jag tänker mig att trädet kan passa bra på vinter- och julkort också. Och med rosa små blommor blir det ett vackert körsbärsträd på våren! Här har jag jobbat lite med bakgrunderna; svampmålat och använt brayer.





Den vackra trädsilhuetten från Stämpelgården har fått en färgsprakande solnedgång som bakgrund. Duttat med svamp och färg från Distresser.



Nu börjar det bli dags att tänka på julkorten och jag vet flera som är i full gång med produktionen. Själv har jag svårt att hitta inspirationen så här tidigt på hösten, speciellt en "brittsommardag" som denna när solen har strålat och löven skiftar i härliga färger. Fast det är ju så tråkigt att vänta till en bit in i december och sen stressa som en galning för att hinna posta korten innan fristen för julfrimärken rinner ut ... Får försöka ta mig samman och göra ett par exempel.

Kommentarer
Postat av: Biggan

Underbart vackra kort! Roligt att se hur du varierat årstider med den fina trädstämpeln!



Biggan/Birgit

2008-10-12 @ 21:36:58
URL: http://www.bigganed.blogspot.com
Postat av: Eva F

Underbara kort Ingrid! Du får till det så snyggt med bakgrunderna när du "duttar och brayar".

Kram Eva

2008-10-13 @ 18:03:50
URL: http://evafre.blogg.se/
Postat av: Jaana

Nu tror jag minsann att du överträffat dig själv ! Det översta kortet är helt otroligt !



Jaana

2008-10-13 @ 20:30:48
URL: http://annuenpysselblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0