Vattenfallskort

Härom veckan fick jag ett så fint kort av min vän Sara och det var inte vilket kort som helst, utan ett vattenfallskort! Det här är en teknik/montering som jag tänkt testa länge, men det är alltid lite svårt att lista ut hur man gör när man bara har en skriftlig beskrivning. Så mycket enklare med färdigt kort framför sig som man kan vrida och vända på, ta mått ifrån och studera riktigt noga in i minsta detalj. Eftersom jag behöver komma igång med "jultänket" så slog jag två flugor i en smäll och gjorde ett vattenfallskort med jultema. Så här blev mitt första försök - det blir definitivt fler!



Man drar alltså i snöret och så vecklar bilderna upp sig en i taget och längst in på remsan stämplar eller skriver man sin lilla hälsning. Den snirkliga bakgrunden kommer från Penny Black och sen har jag använt blandade stämplar: Tomte (October Stamps), hjärta och lussekatt (InkyWings) och slutligen lingonkvist (Pysselpassion).

Vill du göra ett eget försök? Då kan jag tipsa om en mycket bra och tydlig steg-för-steg-beskrivning på vattenfallskort som finns hos Splitcoaststampers.

Kommentarer
Postat av: lenislenis

Snyggt! Tekniken finns på min att-göra-lista oxå men jag har inte hunnit dit ännu ;-)

2008-10-28 @ 00:18:05
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: sussilull

Jättehärligt kort! Har sett tekniken förr men har aldrig provat. Noterar på min provapålista :-).

2008-10-28 @ 11:07:16
URL: http://www.sussilull.bloggagratis.se
Postat av: Gunvor

Jättefint Ingrid! Jag är också sugen på att testa att göra ett sånt.



Kram, Gunvor

2008-10-28 @ 15:20:20
URL: http://gunvors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0