Tuffa dojor för coola bebisar

Här kommer bilder på ett lite annorlunda pyssel för omväxlings skull - nämligen ett par virkade Converse-skor i bebisstorlek!





Innan jag helt fastnade för kortmakeriet var jag minst lika galen i att sticka och virka, men garnerna kommer inte så ofta fram nu för tiden. Tiden räcker tyvärr inte riktigt till ... Fast när jag hittade mönstret till de här dojorna i en virkblogg kunde jag bara inte låta bli att göra ett försök. Och restgarn har jag gott om! Mönstret är översatt från engelska och det stämde inte riktigt på alla ställen så jag fick improvisera lite, men jag blev riktigt nöjd med slutresultatet. Nu är skorna skickade till min lille systerson, hoppas att de passar!

Kommentarer
Postat av: lenislenis

SÅÅÅÅÅ underbara!!!!!

2009-04-04 @ 13:25:38
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Ha-ha det var de sötaste dojor jag sett på länge!!!

Vad duktig du är.

Lillemor

Postat av: sussilull

Men helt bedårande!! Någon gång när jag har tid måste jag prova att göra såna. Återigen..helt underbara!

2009-04-10 @ 10:12:37
URL: http://www.sussilull.bloggagratis.se
Postat av: Rebecka

hej hej ingrid!

här på din fina blogg har jag nu glömt att titta in till på ett tag! så roligt att se din sprudlande kortmakerikreativitet!

och dessa virkade små converseskorna var ju helt ljuvliga, om jag nån gång får ett litet barn så skulle jag önska ett par sådana!

tack för fina inbjudningskortet till Lovisas konfirmation, tyvärr kan jag inte komma för det är bröllop i Dalarna på lördagen, då Jerkers bror gifter sig. Jag skickade ett sms till Lovisa, hoppas det kom fram? och att du ser detta inlägget trots att det inte är svar på ett av de mest aktuella uppdateringarna. nu ska jag sy en kudde som ska ges i present!

kramar från rebecka i södern

2009-05-23 @ 20:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0