Färgexplosion



Plockade fram en gammal Kaleidacolor regnbågsdyna "Calypso", som låg och samlade damm i hyllan. Har nästan inte använt den alls på grund av de grälla färgerna som jag tyckt varit lite för onaturliga. Men så hade jag sett ett kortexempel i en tidning där bakgrunden var gjord med just en sådan dyna och det såg så himla kul ut att jag var tvungen att testa. Jag plockade upp färg från dynan med en svamp och gned över ytan på ett glossy papper. Började med den ljusaste färgen och fortsatte med mörkare nyanser vid kanterna. Då fick jag fram denna dramatiska kvällshimmel. Stämplade sen ängsblommorna "Wild things" från Gel-à-tins med svart Memories-dyna och jag fick även med det fina stråt  (ängsgröe) från InkyWings, som jag gillar jättemycket.

När allt var klart och riktigt torrt, tryckte jag direkt över hela ytan med min Watermark-dyna och embossade sen allt i clear. Då blev ytan glacerad och riktigt högglansig.



Ganska läckert resultat, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Elina

Jätteläckert!

2009-08-01 @ 13:05:36
URL: http://elinasblandning.blogspot.com/
Postat av: lenislenis

WOW! SÅ läckert!

2009-08-06 @ 01:24:50
URL: http://lenislenis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0