Lyckad skogsutflykt

Det är ett riktigt svampår i år säger experterna och efter lördagens lilla runda i skogen är jag inte sen att hålla med. Vart man än såg så lyste det gult av kantareller och på två timmar fick vi ihop över 20 liter! Även en del tidiga trattkantareller hade tittat upp, men de är ju bara i startgroparna än så länge. Jätteroligt var det att plocka, mindre roligt att rensa och förvälla alla svamparna efteråt ... trodde aldrig att det skulle ta slut. Men det var det värt att kunna fylla frysen inför vintern. Smörstekta kantareller - mums!



Passar på att visa några kort som jag gjort på temat svamp, samtliga stämplar från InkyWings.








Kommentarer
Postat av: Elina

Wow!

2009-08-31 @ 13:51:38
URL: http://www.elinasblandning.blogspot.com/
Postat av: Monica =)

Vilken sanslöst massa härliga kantareller!!! Föräldrarna är mina hovleverantörer då det gäller svamp, men just nu är de två veckor på Zakynthos...behövdes inte några väskbärare denna gång fast jag erbjöd mej...



Kommer du att vara på Prickiform i morgon?

Har tänkt att ta mej dit en sväng =)



Vilka härliga höstkort du gjort!!!

2009-09-02 @ 18:47:50
URL: http://monica66.blogg.se/
Postat av: lenislenis

WOW så mkt kantareller!

Jag var så lycklig över att hitta 20 liter. Så mkt kantareller har jag aldrig plockat samtidigt.

Mitt "problem" är att jag inte "känner" skogarna häromkring och inte vågar mig ut på för långa färder... Jag har lite respekt för det där med att villa bort sig...

Så där jag plockar svamp går det oxå kantarellplockare. Jag plockar ju då en hel del annat istället och är inte ledsen för det men med kantareller är dock alltid ngt speciellt... :-)

2009-09-03 @ 02:06:14
URL: http://lenislenis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0