Prickigt värre!



I min prickiga låda (som här står på trädgårdsbordet med prickig duk) förvarar jag material till mina DT-uppdrag för Prickiform. Snacka om att gå in för uppgiften!

I sommar har Prickiform släppt fina stämplar med bl a havsmotiv - strandskator, sjöbod, krabba och flöte - och jag har gjort en serie kort med dessa i färgerna rött, blått och vitt. Fick en idé om att ta med mina alster ner till havet en kväll i juni för att fota dem i västkustmiljö, men det var inte det lättaste. Trots att det inte blåste något speciellt, kom det då och då små vindpustar, alldeles lagom för att  välta korten PRECIS när jag ställt upp dem. Det gällde att vara snabb med kameran och inte tveka en sekund. Lyckades i alla fall till sist att fotografera alla korten utan att något av dem ramlade i vattnet. Mer tur än skicklighet.

Först en "bildserie" där skatan kommer in från höger och försvinner ur bild till vänster:



En trio röda sjöbodar:



Rivet naturpapper får föreställa sand:



Avlååångt kort med spotlight-teknik:



En dekorerad påse med kardborrelås blev det också:


Kommentarer
Postat av: Tesa/Therese

Superhärliga alster du gjort. Gillar speciellt bildserien på skatan och din påse. Kramar

2009-08-04 @ 23:56:05
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: lenislenis

Åh så många snygga kort!

På första kortet, misstänker att du gjort molnen själv? Med ngn sorts molnmall och "duttat" färg isf, eller hur är den gjord? Mkt snyggt!

2009-08-06 @ 01:26:38
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Åh, så vackra "kustkort"!

Lillemor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0