Monsunregn över Göteborg

Så där ja, nu har den efterlängtade semestern börjat för min del och precis lagom till den kommer "regnperioden". De senaste 48 timmarna har vi uppmätt ca 80 mm nederbörd ... ganska blött med andra ord. En kort stund i förmiddags tittade faktiskt solen fram, men det började snart regna igen. Fast, inget ont som inte har något gott med sig. I mitt senaste inlägg skrev jag att det tar emot att sitta inomhus när värmeböljan slår till (känns redan avlägset), men dagar som denna  inbjuder ju faktiskt till kortmakeri och städning av pysselhörnan och den ständigt pågående organisationen av stämplar och tillbehör.

InkyWings har släppt en hel hög nya motiv i sommar och några av dem har flyttat hem till mig. Speciellt förtjust blev jag i dessa skira strån som jag gjort två kort med.





Textstämplarna kommer från samma företag. Kan tipsa om att i InkyWings blogg händer det alltid mycket och Lisa och de duktiga DT-tjejerna lägger upp många nya kort och tekniktips att inspireras av. Och inspirerad är precis vad jag har blivit! Att göra en maskad "distressruta" som ni ser på mitt översta kort är en fiffig detalj som man får en jättebra beskrivning till här. Ett annat fint exempel på tekniken finns i Lisas privata blogg - rena konstverket!

Vad tycks förresten om den nya blogg-designen här? Har fått hjälp av min dotter som snabbt och lätt fixade ny banner och ändrade färgerna till somrigt grönt och läckert lila. Hon utgick från sitt eget foto på gräslöksblommorna. Jag blev jättenöjd - tack Lollo!

Kommentarer
Postat av: Lisa - InkyWings

Oh vad somrigt och vackert det var här i bloggen!

Och vilka fina kort du gjort - skoj att se.



Ja, är det inte sommar ute får man väl skapa sig sommar inne... eller hur? ;-DD



Kramar!

2009-07-12 @ 09:09:54
URL: http://lisainkywings.blogg.se/
Postat av: Sara - SaGam

Härligt med pysselväder. Här har faktiskt inte regnat idag och vi har suttit ute och ätit. Så skönt att ha L till hjälp att fixa i bloggen. Hoppas vi ses snart!

2009-07-13 @ 00:26:03
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0