Underbara sparktur

När jag var barn och bodde på landet hände det faktiskt ganska ofta om vintrarna att vi kunde åka sparkstötting ut till stora vägen och skolbussen - även här på Västkusten. Numera är det mest dimma och regn som gäller från oktober till mars ungefär på våra breddgrader. Idag verkade det på väderleksrapporten som om vi skulle kunna få lite snö, men det enda jag såg var några vilsna flingor med snöblandat regn som sakta dalade ner på vindrutan när jag åkte till jobbet i morse. Sen var "snöfallet" över för denna gång. Gissar att det blev desto mer inåt landet istället.

Apropå sparktur så tänkte jag visa ännu ett nytt motiv från PRICKIFORM. De har ju släppt otroligt många stämplar i under året, bl a en hel serie med de mogna damerna Rut och Siw i olika situationer. Här är det en av tanterna (vet inte vem av dem) som är ute på glid en strålande solig vinterdag!

Himlen är en enkel variant av en rolig teknik som jag hittade på Splitcoast Stampers inspirerande sida - Brayered sky.



Kvällen har jag ägnat åt fortsatt utrensning av stämplar och material inför loppisen på lördag. Har grävt djupt i lådorna efter grejer som jag sällan eller aldrig använder och försökt vara tuff och realistisk. Bättre att sakerna kan få komma till glädje och användning hos någon annan. Läs mer om loppisen här! Kanske ses vi i Floda?


Kommentarer
Postat av: Maria

Att åka spark är ett förträffligt sätt att ta sig fram men som sagt, det krävs snö för det.

Bakgrunden du gjort är jättefin och ännu ett sätt att pröva något nytt.



KraM

2009-11-06 @ 09:31:11
URL: http://kramaria.blogg.se/
Postat av: Lillemor Engdahl

Så fina kort du har gjort med de nya stämplarna!

Har scrollat igenom din blogg nu till morgonkaffet och det var en angenäm stund! Tack för det Ingrid!

Lillemor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0