Maskad bakgrund

En jättetrevlig mässdag i Kungälv är förbi. Strålande vårväder lockade ut shoppingsugna pysselmänniskor i massor och ett tag var det nästan svårt att ta sig fram i gångarna i den mysiga, men inte så stora mässlokalen. Det var minst sagt knôkafullt, som man säger på göteborgska. I Kortmakarens monter var det fullt ös från det att dörrarna slogs upp exakt kl 11.00, men framåt sena eftermiddagen fanns det möjlighet för mig att kika runt lite. Det är svårt att vara på mässa en hel dag utan att handla någonting - alltid nya frestelser! Om inte annat är det inga problem att hitta en del smått och gott i den egna montern ...

Den här gången satsade jag bland annat på denna fina kompassros från Tim Holtz som man kan maska som en bakgrund. Den är av tunn plast, som häftar fast lite lagom i pappret medan man kan spraya med Adirondack Color Wash eller som jag har gjort, dutta med svamp och färg från en dyna. Sen är det bara att dra bort masken och spara den till ett senare tillfälle.



Den ståtliga fullriggaren är en nyhet från October Stamps. Kombinationen såg jag först i Chruss blogg, titta här på hennes fina kort.

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Snyggt och somrigt! Nu har jag sett först Chruss och sedan dig använda båten och masken tillsammans på enkla kort, och jag tror att jag "behöver" dom också ;)

Kram, Gunvor

2010-04-27 @ 12:32:37
URL: http://gunvors.blogg.senvors.blogg.se/
Postat av: Tesa/Therese

Så snyggt och stilrent. Kram Tesa

2010-04-27 @ 12:52:46
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Sara-SaGam

Härliga sommar!

2010-04-27 @ 22:08:27
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0