Tändsticksfodralskort



Jag har gjort ännu några "tändsticksfodralskort" eller vad man nu ska kalla den här vikningen. I Kristines blogg - här - finns en bra och tydlig beskrivning av hur man går tillväga. Det är lätt som en plätt och man får ett roligt och lite annorlunda kort. För att fästa ihop de olika lagren kan man sätta öljetter och trä ett band igenom eller använda brads som jag gjorde på ett tidigare kort. Precis som Kristine stämplade jag Inkidos stora stjärnstämpel i bakgrunden, även klockan kommer därifrån. Prickarna är från Cherry Pie.



Inuti kortet finns en julhälsning från October stamps.



Jag gillar det här typsnittet som är lite likt det man fick med en gammal skrivmaskin. Det passar också till vintage-stuket som jag försökt få till.

Det var så roligt att vika kort, så jag gjorde ett till av bara farten!



Den bulliga och gulliga ugglan är från Hero Arts och den randiga bakgrunden kommer från A Stamp in the Hand. Just den har jag nyligen fiskat upp från "loppis-lådan" där den varit med ett par vändor utan att bli såld. Tror faktiskt att den ska få en ny chans hos mig, den är kanske inte så dum ändå när man tänker efter. Julhälsningen är ytterligare en av alla snygga stämplar från October Stamps. Snow pen på mösskanten och tofsen för en fluffig känsla. "Extra-ögonen" gör att ugglan ser lite lätt vindögd ut - kanske har han smakat på glöggen?

Kommentarer
Postat av: Eva F

Så himla snygga de är Ingrid. Vilken rolig vikning, den måste jag testa.

Kram från Eva

2010-12-18 @ 17:18:24
URL: http://evafre.blogg.se/
Postat av: Sara-SaGam

Skulle ju gjort ett sådant här när du och muffin var igång på maran. Blev inte gjort då och har ännu inte blivit. Men jag vill verkligen testa. Gissar att det är lagersale-fynd?!

2010-12-18 @ 20:00:18
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0