Snö, snö, snö!

Efter att ha tillbringar nästan ett halvt dygn i bilen (ca 70 mil) är vi nu hemma från härliga Härjedalen och möts av minst lika mycket snö här i Göteborg! Det är första gången på alla år med fjällresor som vi har haft riktigt vinterväglag från start till mål. Bilden här ovanför tog jag härom dagen i Klövsjö och det ser faktiskt ungefär likadant ut hos oss. Otroliga mängder snö!

Vi har haft en underbar vecka och är jättenöjda med vår vintersemester. Jag hade laddat upp med en hel väska garner, stickor och virknålar att sysselsätta mig med och fick en hel del gjort där vi satt på kvällarna och tittade på OS-sändningar och allsköns andra program som sändes på tv. Har som sagt svårt för att bara sitta still och rulla tummarna.

Här är veckans resultat på handarbetsfronten:

- 1 par raggsockor (påbörjade tidigare)
- 1 sjal (påbörjad tidigare)
- 1 par handledsvärmare
- 3 mössor
- 4 virkade figurer

Inte illa, eller hur?

Nu längtar jag jättemycket efter att komma igång med mitt kortpyssel igen och har redan varit en vända inne i pysselrummet och tittat till mina grejer. Snö eller inte snö, men nu är det väl ändå vårkort som gäller?


Kommentarer
Postat av: Sara-SaGam

Hej!

Tänkte jag skulle SMS:a innan jag la mig och höra så ni är väl hemma. Skönt att höra att ni är på plats! Vi hörs i veckan! Kram!

2010-02-21 @ 23:40:19
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Carina

Du är makalös!, vet att du har mycket pyssel saker men har du även en garnaffär?, eller vart köper du allt garn?

Ser fram emot att se din skapelser!

2010-02-22 @ 07:36:29
Postat av: Millasew

Blir lite nyfiken på de virkade figurerna... Kan man önska sig en bild i bloggen, kanske??

2010-02-24 @ 17:41:50
URL: http://millasew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0