Marint tema



Där jag bor finns det många båtmänniskor och andra som har en positiv relation till havet. Då passar det bra att ha ett lager gratulationskort med marint tema. Den här segelbåten från PSX har hängt med länge nu och jag har gjort otaliga varianter av kort med den genom åren. Motivet är så otroligt tacksamt att jobba med, minimalt med färgläggning och så bara lite glitterstänk i vågorna - färdigt!  Jag som är normalt är lite "fyrkantig" i min stil tänkte variera mig med cirklar och ovaler ett tag. Då får jag ju också användning för mina fina Spellbinder-dies.



Måsarna kommer även de från PSX. Men visst är det lite läskigt med den stora sjöstjärnan som står "lutad" mot stolpen? Tack och lov är det sällsynt med så gigantiska exemplar här på Västkusten, däremot känns måsarna väldigt stora och ganska skräckinjagande om de flyger för nära!

Regn idag, men det passar mig riktigt bra så kan man få gjort lite inomhus också.

Kommentarer
Postat av: Elina

Silhouette Ivy är rackarns fin, risken är stor att du behöver den ;)

2010-06-10 @ 14:34:06
URL: http://www.elinasblandning.blogspot.com/
Postat av: Elina

PS. Pysselmyran har en utmaning med temat ovalt just nu!

2010-06-10 @ 14:35:37
URL: http://www.elinasblandning.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0