Heja Sverige!



Jag är inte speciellt sportintresserad och brukar oftast byta kanal på tv när sporten kommer. Fast med vinter-OS är det en annan sak. Då tycker jag faktiskt att det är ganska trevligt att titta på sändningarna med ett halvt öga, kanske inte för själva sportandet i sig utan för att jag förknippar det med vår skidsemester och lata eftermiddagar och kvällar i någon mysig fjällstuga. I år fastnade jag direkt för det svenska gängets snygga virkade mössor och ville gärna försöka mig på att göra en egen variant. Glad i hågen gav jag mig iväg till garnaffären för att införskaffa material. Tyvärr visade det sig att jag inte var den enda som tänkt den tanken, för både garn och virknålar verkade vara slut i hela stan, för att inte säga hela landet! Jag fick höra att det hade blivit en fullkomlig invasion av virksugna människor och alla hade OS-mössan som projekt. Som tur är kunde jag låna en lagom stor virknål av min mamma och till slut hittade jag också ett passande garn.

Det här mönstret har jag följt och jag virkade med dubbelt garn "Vinga" från Järbo.



Helgen 13-14 mars viker jag till Nordiska Stämpel- och Scrapmässan i Borås, där jag kommer att hjälpa Kortmakaren i deras monter. Kanske ses vi där?

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Tyvärr ses vi inte i Borås - det är liiiite för långt för mig :( Men däremot kan du se ett par av mina pulsvärmare i min blogg nu!- Det är ju helt och hållet ditt "fel" att jag återupptäckte virkning ;)



Kram, Gunvor

2010-03-13 @ 14:29:16
URL: http://gunvors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0