Kortmakarmara 1 maj

Alla har vi olika intressen och gör olika saker på helgerna. Själv tillbringade jag hela lördagen kl 10-22 i Floda Lada! Det var nämligen dags för vårens stora Kortmakarmara och vi ca 60 deltagare fick en härlig dag med roliga utmaningar, god mat och fika och trevlig gemenskap med nya och gamla pysselbekanta. Allt var mycket proffsigt arrangerat - tusen tack till Kortmakarpinglorna! Sponsorerna Making Memories, Heidi Swapp, Reprint, The Greeting Farm, Quickutz, Hero Arts och Kortmakaren själv gjorde det också möjligt för dem att dela ut fantastiska priser och ha flera spontanutlottningar under dagen. Nytt för den här gången var att loppisen, som Sara/Sagam och jag brukar arrangera ett par gånger om året, hölls i samband med maran. Den var dessutom utökad med möjligheten för deltagarna att under hela maran sälja grejer som de tröttnat på. Det blev väldigt lyckat och många passade på att fynda.

Ensampysslare som jag är blir det som vanligt inte mycket producerat i pysselväg under de här formerna. Dessutom var jag lite splittrad i och med ansvaret för loppisen, men tre utmaningar hann jag i alla fall haka på. Här är mina bidrag.



Ett Tim Holtz-inspirerat kort med stämpel just från TH.



Ett "teknikkort", där man skulle ha använt sig av följande tekniker; rivet, maskat, färglagt och stansat. Uggla från Penny Black och molnbakgrund från Hero Arts. Utstansade QK-löv.



Monokromatiskt kort med blommor från välkomstpåsen. Bakgrunden och de roliga små fåglarna är stämplar från Hero Arts.

Väl hemma efter denna heldag skulle man kunna tro att jag skulle däcka totalt, men jag kände mig faktiskt inspirerad att börja städa lite i Pysselrummet och det roade jag mig med ett par timmar. Tur att det var sovmorgon idag!

Kommentarer
Postat av: Angela

Vilka fina kort du har gjort, särskilt det i mitten fastnade jag för!

2010-05-02 @ 22:24:01
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com
Postat av: Carro/camile

Superfina kort som vanligt. =)



Härligt med både pysselhelg och loppis. =)



Åh vad skönt att höra att det är fler som har det stökigt i pysselrummet/vrån. Jag måste ta tag i det ja me´......



Kramisar!

2010-05-02 @ 23:29:00
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vad kul att träffen blev så lyckad och 3 kort tycker då inte jag är illa. Ugglekortet är bara så sött och TH kort, mums! :)

2010-05-04 @ 08:33:25
URL: http://deleelsias.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0