TV-pyssel

Jag brukar inte se så mycket på tv, men på fredagskvällarna försöker jag vara lite social och slå mig ner i soffan tillsammans med familjen ett par timmar. Ganska så mysigt egentligen. Men jag vill gärna ha något att pyssla med under tiden, så det brukar bli något lätt virk- eller stickprojekt som åker fram. Det här är mitt senaste alster, ett somrigt mobilfodral, som jag gjorde i fredags kväll. Virkningen tog ungefär lika lång tid som ett avsnitt av Så ska det låta och jag fick fin användning av mina restgarner.




Idén och grundmönstret hittade jag här, men jag valde att virka fasta maskor istället för halvstolpar. Tyckte att det blev lite stadigare då. I bloggen Skapa och Inreda finns det mycket roligt att kika på och Annika delar generöst med sig av mönster till en massa fiffiga grejer. Nästa gång blir det kanske några virkade jordgubbar?


Kommentarer
Postat av: annika

Vad roligt att du hittat inspiration till egna mobilfodral hos mig:) Din blev verkligen jättefin!

Tittar snart in till dig igen.

Kramizar Annika

2010-05-31 @ 23:15:59
URL: http://svartahusets.blogspot.com/
Postat av: Maria

Vad fin, en sån skulle jag behöva. Får väl leta i garnlådan om det finns nåt som passar:)



KraM

2010-05-31 @ 23:32:37
URL: http://kramaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0