Vintersöndag



Dagarna blir bara kortare och kortare. Knappt hinner det bli ljust ute innan det börjar mörkna igen ... Men snön är kvar och lyser upp, även om det har slaskat rejält idag här på Västkusten. Julkortpyssel och lussekattsbak står på schemat denna söndag och det doftar ljuvligt i köket. Det halva grammet saffran som behövs för en sats bullar kostar löjligt mycket, men det är det värt. Inga lussekatter utan saffran!

Snöflingorna på kortet kommer från Inkido och texten är Arkivets. Bakgrunden har jag gjort med färg från distressdynor.



Ibland är man lite snabb att trycka på beställningsknappen och nu har jag inhandlat en förvaringsväska som jag trodde på, men jag ångrade köpet innan jag ens hann börja använda den. Konstaterade att min gamla väska från Clas Ohlson får hänga med ett tag till, kunde helt enkelt inte skiljas från den. Tänkte därför försöka sälja den nya väskan. Vet att den är mycket  populär i hobbykretsar och många har just den här modellen, så kanske någon annan nappar? Väskan heter Macinac Large Deluxe Organizer och den är blå/turkos med vackert paisleymönstrat foder. Har massvis med fack och rymmer allt! Man kan ha den färdigpackad på pysselbordet och sen bara ta den med när det är dags för stämpel- och scrapträff.



300 kr hade jag tänkt mig för denna sprillans nya och helt oanvända väska och bor du i göteborgstrakten så löser vi leveransen på något sätt. Den är lite skrymmande att skicka med posten. Jag ska också på Kortmakarmaran i helgen. Är du intresserad, så hör av dig på ingrid.ch[snabel-a]telia.com.


Kommentarer
Postat av: Sara-SaGam

Jag har en rosa variant av denna väska och stortrivs med den. Rekommenderas!



Vad härligt det låter med lussebullar. Det ska vi också baka. Kram!

2010-11-21 @ 23:38:01
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: mallan

Fint kort!

2010-11-22 @ 12:10:26
URL: http://handmadebymallan.wordpress.com
Postat av: Gunvor

Vilket underbart kort!



Kram, Gunvor

2010-11-22 @ 14:20:51
URL: http://gunvors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0