Alla sorters väder

Idag har väderleken verkligen varierat och under en liten trip upp till mellersta Bohuslän har jag mött solsken, ösregn, hagel, snö och nu en kvällsfinal med storm upp till 30 m/s i byarna!  Brrr, visst är det liiite tidigt att redan den 21 oktober komma ut till bilen och upptäcka att det ligger ett 5 cm snötäcke på taket?

När det ändå blev ett par timmars julstämning där på sena eftermiddagen, så passar det kanske bra med en liten vinterhälsning. Jag har plockat fram den vackra julgranen från PRICKIFORM igen och stämplat den i en distressruta. Och kolla in snön!




Jag köpte en ny penna härom dagen - Snow marker heter den. Här har jag duttat små prickar över hela ytan, låtit det hela torka ett par timmar och sen värmt med varmluftspistolen. Och se, då höjer sig prickarna och det blir alldeles fluffigt och fint. Precis som snö! Verkligen en jätteläcker effekt. Textstämpeln kommer förresten från Kortmakarens set "Sirlig jul".

Tillägg: Snöpennan har jag köpt hos DoRedo. En liknande variant heter Liquid Appliqué och finns bl a hos InkyWings.


Kommentarer
Postat av: mallan

Jättefint kort!

Den där snöpennan låter spännande!

Postat av: Muffin

Åh, så fint! Den där pennan blev jag lite nyfiken på, var hittade du den?

Tack för dina goa ord inne hos mig. Vad det gäller att sy på korten så brukar jag inte fästa tråden med maskinen utan börjar bara på en punkt, syr runt och slutar på samma punkt. Sedan klipper jag av tråden så den är några cm lång och "drar ut den på baksidan" där jag fäster den med tejp. Hoppas du förstår hur jag menar. Detta innebär att jag inte kan sy direkt på kortbasen eftersom jag lider av en väl utvecklad "inget-får-synas-på-insidan-fobi". :) Om det det är en söm som inte kommer tillbaka till samma punkt igen så fäster jag på samma sätt fast på två ställen. Usch, det här lät kanske väldigt snurrigt, du får gärna fråga igen...

Önskar dig en härlig helg, kram!

2010-10-22 @ 12:21:46
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Millasew

Vilket fint kort!! Och den där snöpennan lät fiffig!!

2010-10-22 @ 13:45:18
URL: http://millasew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0