Många rutor små ...

Jag har ett nytt härligt virkprojekt på gång. Många små rutor ska så småningom bli en mysig filt. Konstigt nog går virkningen som en dans, trots att jag trodde att det skulle bli enahanda och tråkigt ganska snart att göra likadana rutor, den ena efter den andra. Men kanske är det för att jag virkar med ett garn som skiftar färg lite emellanåt, på så vis har jag alltid ett litet överraskningsmoment som väntar. Vilken färg ska komma härnäst? Måste bara virka lite till! Det kan också bero på att jag använder en av mina nya virknålar från Clover med ergonomiskt handtag - de är verkligen suveräna, hur har jag kunnat klara mig utan dessa?



När alla rutor är klara och trådarna fästa ska jag virka ihop filten med ett enfärgat garn. Svart eller mörkbrunt lutar det åt.



För övrigt håller jag på och rensar ut stämplar som jag sällan eller aldrig använder och har lagt en första omgång till försäljning på forumet Svensk scrapbooking. Kila dit och titta om du är nyfiken!

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Muffin

Vilka jättefina färger, den filten kommer att bli kanon. Roligt att rutorna inte är helt likadana, att du byter färg på olika ställen. Jag skulle också vilja virka, önskar att man hade mer tid. Papperspysselt tar ju redan en del tid och det finns så mycket annat pyssel man vill göra. Jag är 43 och vill redan bli pensionär! :D

2010-10-15 @ 07:43:20
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Inger

Vilka härliga färger, filten kommer att bli så fin och gosig! Jag vill också virka men jag har inte tålamod till det tyvärr...

2010-10-17 @ 20:29:38
URL: http://www.enslangavcancer.blogspot.com/
Postat av: Jakubfreya

This is a truly fantastic site, which I stumbled upon through google, I must say it has been a pleasure viewing this site and I am very happy that I found it, excellent content, keep up the good work and good luck.

2010-12-20 @ 13:34:22
URL: http://jakubfreya.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0