Guldäpplen

Jag är precis hemkommen från en söndagspromenad i blandad väderlek; regn och sol om vartannat (mest regn!). Men det är hyfsat milt och septemberluften frisk och klar. I många trädgårdar dignar fruktträden av plommon och äpplen. Tyvärr verkar det inte vara många villaägare som tar tillvara sin rikedom. Det hör kanske inte till vanligheterna att man hinner eller kan koka äppelmos och plommonmarmelad nu för tiden. Egentligen skulle jag vilja knacka på och fråga om man får plocka med sig lite frukt, men jag törs inte ...

Dagens kort är i mustiga höstfärger och jag har dekorerat med guldiga halvpärlor - visst ser det nästan ut som guldäpplen!



Stämpel från Penny Black.

Kommentarer
Postat av: Carro/camile

Måste nog hålla med dig där om att folk inte tar till vara på frukten. Jag fick ett äppleträd i födelsedagspresent förra året och hoppas på att det blir frukt nästa år. Då ska jag göra äpplepaj, mos, saft och gelé så mycket jag bara kan.



Härligt höstkort! Säga vad man vill om hösten men härliga färger har den med sig ialla fall. =)

Kram Carro

2010-09-19 @ 14:55:56
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Elina

Vackert! Höstens färger känns verkligen sin dina skaparfärger.

2010-09-21 @ 02:27:50
URL: http://elinasblandning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0