Bröllopskort



En brådskande beställlning på ett bröllopskort fick mig att tillbringa en stund i pysselrummet idag, trots strålande sensommarväder. Men det var så roligt att komma igång efter ett ganska långt uppehåll i kortmakeriet och inspirationen kom ganska direkt. Den fina kärleksstämpeln från Forma Hantverk kändes helt rätt och så fick jag en idé om att dekorera med en hjärtekrans av pappersrosor med ståltråd som stomme. Jag har haft de här vackra rosorna liggande länge utan att jag fått användning för dem, är ju som bekant ganska sparsam med dekorationer på mina kort. Nu räckte ett knippe med gammelrosa rosor precis! Hjärtat är fäst med tunn ståltråd genom små hål i bakgrundspappret upptill och nertill.



Och inuti kortet har jag textat vackra rader om kärlek enligt beställarens önskemål.




Kommentarer
Postat av: Millasew

Vilket vackert kort! Fiffig idé att göra en blomsterkrans!

2011-08-14 @ 12:04:16
URL: http://millasew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0