Färdig!



Under över alla under - varenda lite garntott är nu grundligt fäst och pläden är äntligen klar! Och ändå kom jag på mot slutet att jag nog ville ha den lite större och lade till ytterligare ett par rader med rutor. Sammanlagt blev det 154 stycken och pläden mäter 120 x 150 cm. Känns ganska lagom stor att svepa runt sig en tv-kväll i soffan. Lär nog dröja ett tag innan jag ger mig på den här typen av stora projekt igen, även om det faktiskt var lika kul att virka den första som den sista rutan. Blir det en nästa gång ska jag i alla fall ta mig tid att fästa trådar allt eftersom istället för att spara allt till sist ...

Nu måste jag försöka komma igång med kortmakeriet igen efter flera veckors mer eller mindre uppehåll. Har en del beställningar att ta itu med och det kombinerar jag med att lyssna på radions sommarpratare i efterhand. Hur mysigt som helst!

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Så fin pläden blev! Väl värt varenda fäst tråd nu när den är klar kan jag tänka.



Ser fram emot att få se lite kortmakeri här igen.

kram Annika

2011-08-12 @ 21:19:53
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Muffin

Åh, så fin den är - vilka härliga färger! Mycket pill med trådarna förstår jag. Hur stor är den?

2011-08-13 @ 08:09:32
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: sussilull

wow..............va duktig du är!

2011-08-18 @ 15:11:23
URL: http://www.sussilullolitetill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0