På spaning efter bär



Nu har vi kommit hem efter en trip till Dalarna, där vi testat några av alla fina vandringsleder som finns. Åtskilliga kilometer har vi gått över stock och sten och njutit av vacker natur och storslagna vyer.



Lederna var tydligt utmärkta och stigarna fina, men just här fick man hålla tungan rätt i mun för att inte snubbla på rötterna.

Behövdes lite extra energi fanns det riktligt med blåbär, hallon, lingon och smultron längs vägen.



Kan inte minnas att jag någonsin hittat så mycket smultron på en och samma gång. Tänk så mycket smak som ryms i ett enda litet bär. Koncentrerad sommar!



Hallonsäsongen är nästan över här på Västkusten, men i Dalarna var bären perfekt mogna och fanns överallt!



Blåbärssnåren kantade stigarna och då och då tog man med sig en kvist att mumsa på.



Hamstern i mig kunde inte bara gå förbi de lingonröda tuvorna, så jag fick ta en paus ibland och plocka bär i en påse som jag hängde i byxlinningen.



Så här mycket lingon fick följa med mig hem och nu ska det bli lingonsylt - härligt!





Stämplar från PRICKIFORM.

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Det låter som att ni haft en härlig tur! Smultron är precis som du säger koncentrerad sommar.



Hemgjord lingonsylt är fantastiskt gott och har man dessutom plockat bären själv så blir det ännu bättre.

kram Annika

2011-08-07 @ 16:06:35
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Tesa

Härliga bilder du bjuder på Ingrid. Fin tur! Tack för dina ord. Stoppet i nåldynorna kommer från trasiga gamla gosedjur och är som kuddstopp.

Ha det gott!



Kram Tesa

2011-08-08 @ 10:33:23
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Tigerblomma

Underbara bilder! Somrigare får man leta efter.

2011-08-09 @ 23:26:19
URL: http://www.tigberblomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0