Norsk nisse?



Jag brukar alltid försöka se årets svenska julkalender på tv, men i år har jag ändrat min vana och följer istället den NORSKA varianten! Den roliga kalendern heter Nissene over skog og hei (på svenska Expedition: Julklapp) och sänds på Kanal 5 eller i efterhand på datorn.

Den är uppbyggd som en reality-såpa, där 24 tomtar tävlar om att bli årets tuffaste nisse och den som sett Expedition Robinson någon gång känner igen alla intriger, paktbildningar och mer eller mindre långsökta tävlingsmoment. I slutet av varje program är det "nisseråd", där man talar om dagens övningar och en nisse från det förlorande laget ska röstas ut. Detta gör man genom att gå fram till en kakburk och skriva ett namn med kristyr på en pepparkaka. Svenske komikern Björn Gustafsson har förresten rollen som en av tomtarna. Hysteriskt kul hur som helst - man tittar på ett avsnitt och är sen fast!

Gran - Reprint
Tomte - Kortmakaren
Text -
October Stamps

Kommentarer
Postat av: mallan

Jag har "snott" din idé med granarna o snön. Ska försöka göra lite kort i helgen så jag kommer någonstans med julkorten.

2011-12-09 @ 18:15:21
URL: http://handmadebymallan.wordpress.com
Postat av: Muffin

Ååååh, så fint det här kortet var! Hela kompositionen är perfekt och nissen är ju helt ljuvlig. Högsta betyg från mig!

2011-12-10 @ 23:35:48
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Angela

Vilket ljuvligt kort, helt i min smak!

2011-12-20 @ 20:01:10
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0