Herrkort



När man ska göra ett kort till en man i sina bästa år är det kanske inte pastellfärger och "gullegull" man tänker på i första hand ... Den här fina collagestämpeln  från River City Rubber Works tyckte jag passade bra till vintagestuket. Här har jag torrembossat, kladdat med färg och nära nog misshandlat pappret för att få till en sliten look. Stänken som jag stämplat lite här och där är ett motiv från Cherry Pie, mycket användbart. Dessutom har jag sytt runt motiven med raksöm. Passade på när symaskinen ändå råkade stå framme.



Öljetterna med "hakar" har legat och skramlat i en låda i flera år, men nu blev det äntligen dags att använda dem tillsammans med en bit floss.

Helgerna avlöser varandra så här års och nu är det åter dags för några dagars sammanhängande ledighet. Hoppas hinna pyssla en del, har så mycket idéer i huvudet. Om inte annat är det dags för lite röj och städning i hobbyrummet, så jag gissar att jag kommer att hållas där en stund.

Kommentarer
Postat av: Ester bakar

Väldigt fint! Vad duktig du är!

2011-01-05 @ 12:04:21
URL: http://esterbakar.blogspot.com/
Postat av: Gunvor

Jättefint kort Ingrid!



Kram, Gunvor

2011-01-06 @ 07:09:54
URL: http://gunvors.blogg.se/fotoblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0