Bokmärke



Här är mitt bidrag till marstävlingen hos October stamps och denna gång gällde det att göra ett bokmärke i valfri färg och form. Jag valde ett av de nyaste collagemotiven - den vackra Berberis Vulgaris. Innan jag stämplade färgade jag in pappret med brayer och regnbågsdyna för att få en läcker bakgrund. Detaljer på blomman målade jag svagt med färgpenna innan jag täckte hela ytan med genomskinlig dyna och embossade med klart pulver.

Papprena är utstansade med Spellbinders. Till sist en matchande öljett och band som sticker ut ur boken så att man lätt hittar var man ska börja läsa.



Loppisen här i Göteborg i söndags blev mycket lyckad och om någon av besökarna läser detta vill jag tacka så mycket för att ni kom förbi och shoppade. Tack också till mina medarrangörer Yvonne och Sara-Sagam och förstås till er andra som var med och sålde. Vi har redan bestämt oss för att satsa på en ny loppis i höst och hoppas kunna lägga ut datumet i bloggar och forum ganska snart.

Kommentarer
Postat av: Carina och Joline

Tack själva för att ni fixar!

Vi hittade massor!

2011-03-30 @ 13:24:41
Postat av: Sara-SaGam

Vad fint bokmärke du gjort. Härligt med regnbågsdyna och brayer. Den har jag nära till hands, men använder inte så ofta...



Och tack själv för härlig loppis-söndag!

2011-03-31 @ 20:49:21
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: DesignAnnique

Vilket snyggt bokmärke! Jag gör ju mest avlånga standardformat jag.. tråkig som jag är :)

2011-04-01 @ 11:17:43
URL: http://designannique.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0