Double slider card



Det här är en variant på vikning som jag nog aldrig skulle fixa genom att bara läsa en instruktion. Vilken tur då att jag hade möjlighet att vara med på en liten kurs på Kortmakarmaran. Sara samlade ihop ett gäng och guidade oss mycket pedagogiskt genom flera olika vikningar, bland annat fick vi lära oss hur man gör ett s k "double slider card". Det visade sig att det inte var så invecklat som jag hade trott, men resultatet ser onekligen klurigt ut.



Man drar alltså i de svarta "handtagen" och kortet får ännu en dimension. Jag valde att montera själva vikningen på en kortstomme, men man kan också göra den fristående. Textstämplarna kommer förresten från InkyWings.

Det finns flera instruktionsvideor på Youtube om du vill testa vikningen, bl a här. Tack Sara för att du lärde mig!

Ha en skön söndag! 

Kommentarer
Postat av: Muffin

Det blev kanonläckert, rolig vikning och snyggt med rött och svart. Jag har ett sådant papper någonstans i gömmorna, får nog leta fram det. :) Synd att jag missade Saras lilla kurs men jag behövde ju ägna mig åt kopkorten och det blir nog fler tillfällen.

2011-09-20 @ 08:27:06
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Sara-SaGam

Tack för att du var med på minikursen. Vad roligt att få se ditt färdiga kort och allt annat du gjort sen jag var här inne senast. Kram!



Muffin: Fixar kurs nån annan pysselgång för dig!

2011-09-25 @ 22:31:11
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0