Drabbad av stickbacillen



När det gäller handarbete blir jag gärna lite lätt "besatt" om jag hittar något kul att sticka eller virka. Det kan vara handledsvärmare, blommor, sjalar - eller som nu raggsockor. Det är ett lagom komplicerat projekt där jag samtidigt kan titta på teve, det är lätt att ha med sig stickningen på bussen och praktiskt att plocka fram för att fylla ut eventuella väntetider när man ändå inte gör någonting vettigt. När jag stickat klart ett par, fäster jag trådarna, och så lägger jag direkt upp maskor till nästa strumpa. Är det normalt, eller behöver jag söka hjälp?

Svar till signaturen "Kan-inte-sluta-sticka-strumpor".

Kommentarer
Postat av: Monica =)

Kära "Kan -inte-sluta-sticka-strumpor".

Man kan också se det som god framförhållning: de passar fint i Påskäggen och julklapparna till hela familjen är redan klara!

SMHI utlovar 5cm snö i helgen och då värmer sockarna fint.

Hälsningar "En som tror på hemmastickade strumpor"

2012-04-04 @ 19:58:18
URL: http://monica66.blogg.se/
Postat av: Elina

Fullt normalt :)

2012-04-09 @ 18:10:01
URL: http://elinasblandning.blogspot.se/
Postat av: Tigerblomma

Men så förutseende! Min dotter klagade häromdagen på att hon inte hade några sockor som passar. Hennes mamma stickar nämligen inte några sockor. Du säljer möjligen inte några?

2012-04-10 @ 07:21:27
URL: http://www.tigberblomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0