Recept på distressbakgrund


Man tar ett teflonpapper, duttar med olika nyanser av distressdyna direkt på ytan, duschar lätt med vatten och sen kör man runt med ett vitt papper så det får färg. Låt torka, antingen genom att helt enkelt vänta ett tag eller blåsa med fönen. Avsluta gärna genom att stryka ytan med ett strykjärn. Jag har ett resestrykjärn som jag bara använder till mina olika pappersprojekt. Man vill ju inte riskera att få färg på fina vita skjortan när man ska stryka den ...

Blomma - Hero Arts

Kommentarer
Postat av: Monica =)

Dina bakgrunder blir så vackra!!!

Får testa detta känner jag, tack för en bra beskrivning.

Inget Floda-besök för mej idag vilket ger en liten lätt ångest....tänk alla fynd jag missar!!! =)



Soliga kramar, Monica

2012-04-28 @ 09:39:55
URL: http://monica66.blogg.se/
Postat av: Muffin

Så duktig du är, så'nt där jobb är jag så dålig på - söker mig till mina mönstrade papper istället. Mycket fint kort!

2012-04-30 @ 11:13:45
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0