Lovikkavantar

 
Sist jag stickade Lovikkavantar var i syslöjden, kanske gick jag i fjärde klass. Det är ju lite klurigt att sticka med strumpstickor när man är ovan; fem stickor att hålla reda på.  Den ena vanten stickade jag så löst att man utan problem kunde sticka ut fingrarna genom maskorna. När jag kom till nummer två hade jag fått kläm på det där med stickfasthet, fast överdrev och drog åt lite mer än nödvändigt. Detta gjorde förstås att de båda vantarna fick rejält olika storlek och blev rent ut sagt skitfula. Behöver kanske inte tillägga att jag aldrig använde dem ...
 
Sedan dess har jag fått ungefär 40 års ytterligare stickträning och kände att jag nog kunde våga mig på ett par Lovikavantar igen. Det var ett så roligt projekt att jag raskt stickade tre par av lite olika varianter.Oturligt nog saknades det ynka en meter garn för att färdigställa vantpar nummer fyra, så det blir till att köpa mer garn.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mallan

Vad fina! Önskar jag kunde både virka o sticka.

Ha en bra dag!

2012-12-10 @ 10:39:42
URL: http://handmadebymallan.wordpress.com
Postat av: Muffin

Men åååh, så fina de är!! Nu har du verkligen fått kläm på det där, du. Sicket pysselproffs du är på alla områden! :)
Kram!

2012-12-11 @ 17:05:00
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0