Pyttipannan klar!

 
Den här sjalen var nog ett av de roligaste stickprojekten jag har haft på länge och det tog inte lång tid att få den färdig. Lätt beroendeframkallande stickning helt enkelt. Man tänker "bara en udd till", så växer den snabbt. Det blev en till av bara farten och nu har jag precis lagt upp maskor till en tredje sjal. Premiärsjalen placerade jag så här lite tjusigt inför fotografering i resterna av snön, som jag hoppas håller sig kvar över julen.
 
En närbild på uddspetsen:
 
Tack Garnomera för att du delar med dig av beskrivningen! Varför sjalen kallas just Pyttipanna kan du läsa här.
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej där!
Oj så fin den blev! Vad stickar du i för garn?

God fortsättning o Gott Nytt År!!!
Kram Monica

2012-12-26 @ 23:03:38
URL: http://monica66.blogg.se
Postat av: Hugomamma

Snygg!
Jag vet hur beroendeframkallande den är.....

2012-12-29 @ 14:29:30
URL: http://hugomamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0