Handledsvärmare


De senaste två veckorna har jag haft sådan otrolig handarbetslust och har mer suttit och klirrat med mina stickor än pysslat med kort. Jag stickar i bussen på väg till jobbet och på kvällarna framför teven eller i brasans sken. När det gäller mina hobbies så är det oftast "allt eller inget" som gäller och hittar jag något kul att sticka eller virka, så nöjer jag mig inte med ett exemplar, utan det blir flera. En vinter stickade jag en massa strumpor, förra året var det virkade sjalar som gällde och nu är det handledsvärmare i mängder. Det blev liksom årets julklapp för min del och jag har fortsatt produktionen även nu in på det nya året. På bilden är det par nummer 13 och 14 som visas - samma modell på alla. Ett alldeles lagom stort handarbete, man hinner liksom inte tröttna.

Jag stickar i alpackagarn (Drops Alpaca) och lägger upp 52 maskor på strumpstickor 3. Sen stickar jag resår en rät, en avig i 15 cm och avslutar med 12 varv slätstickning innan jag maskar av. Då blir det en krullkant som viker sig snyggt inåt.

Kommentarer
Postat av: Gurkiss

Super fina :)



Ha de gott.

Kram Gurkiss

2012-01-14 @ 21:11:12
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: Lisa

Å jag kan intyga att dom är varma och "goa" oxå. :) (även raggsockar och sjal!!)

Föresten sitter nog dina varma goa raggisar på fötterna i skrivande stund.



KRAM på dig! (från en som bor i raggsockor på vintern...)

2012-01-21 @ 21:49:23
URL: http://lisainkywings.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0