Årets sista studentkort

Nu har det ju redan gått ett par veckor sen jag gjorde mina sista studentkort för i år och de börjar kännas lite inaktuella. Lika bra att visa dem alla i ett och samma inlägg.
 
En söt liten skalbagge (?) från Alota Stamps som har fått låna en studentmössa från InkyWings. Texten kommer från ett av alla textark som finns hos InkyWings - massor av användbara ord och fraser i lagom storlek för kort.
 
Kortmakaren har en studentkille i sitt stämpelsortiment som man kan maska in i en ram om man vill. Det har jag gjort och även stämplat studentens namn med bokstäver från Hero Arts för att göra kortet lite mer personligt. Den härliga bakgrunden kommer från Arkivet.
 
Nästan samma upplägg på det här kortet, men denna gång har jag monterat studentskylten på en vacker regnbågsbakgrund som min vän Sara har gjort. Det var ett fynd från hennes spillpapperslåda som jag hade lyckan att få rota i på Vildas scrapträff i början av juni. För övrigt har jag lånat både stämplar och upplägg till de två senare korten från Sara, så jag behövde nästan inte tänka alls :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara -SaGam

Skönt att slippa tänka ibland! Kanske dags att jag bloggar mina studentkort också...

2013-06-24 @ 07:18:42
URL: http://SaGam.blogg.se
Postat av: mallan

Vad fina kort, fin textstämpel också! Tack för idén om namnet, jag har gjort ett där jag klippt in ett foto på studenten, men namnet hade jag ingen tanke på :)

2013-06-24 @ 09:43:39
URL: http://handmadebymallan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0