Egentillverkade askar

Det var så roligt att vika askar på Kortmakarens mara i november och en och annan sådan har det blivit även här hemma. Nu har jag provat att göra en lite enklare variant med hjälp av min Top Score Multiboard - en mycket användbar bigmall för kort och askar som jag köpt hos InkyWings. Så otroligt smidigt att kunna få till en ask utan att behöva mäta någonting alls. Det är också jättelätt att få locket precis så mycket större som behövs för perfekt passform. Bara att följa skårorna med ett falsben.

Dekorerade locket med en bakgrundsstämpel från Hero Arts och embossade i silver innan jag limmade ihop asken.

Gjorde också ett matchande kort med vinterkrans från PSX. Lite glitterlim på bären som extra effekt.

Ikväll har jag varit hos Kortmakaren i Floda på "mysig måndag", ett kvällsarrangemang som återkommit varje vecka under hösten. Alla besökare som ville fick pröva på att göra en presentpåse för skumtomtar, dekorera eget omslagspapper och stämpla på servetter och disktrasor. Glögg och pepparkakor därtill - hur trevligt som helst!


Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

Tack för titten!

2009-12-15 @ 09:45:18
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0