Pennförvaring ... igen!

Vi papperspysslare håller inte bara på att skapa dagarna i ända, utan funderar också en hel del på den ultimata inredningen av rummet eller hörnan där man håller till och hur man ska förvara alla grejer som följer med den här hobbyn. För min del är det mina kära Promarkerpennor som är i fokus just nu. Använder dem i stort sett varje dag. Från början hade jag inte så många utan de fick alla plats i en genomskinlig necessär från Åhléns. Men den växte de snart ur. Trodde sen att jag hade hittat den perfekta förvaringen av mina Promarkers när jag i höstas fick tips om de fina lådorna med namnet "Krus" från IKEA. Och de funkade riktigt bra - hemma i pysselrummet - men när jag skulle iväg på träff kändes det lite jobbigt att behöva ta tre lådor med sig.

Nu är jag inne på min tredje variant - en hög plastlåda där alla pennorna får plats och med lock så att de inte ramlar ur under transport. Lätt att bara plocka ner lådan i väskan om jag någon gång ska pyssla på annat håll. Och även praktiskt hemma på skrivbordet.



För att jag lätt ska hitta rätt nyans, är alla pennorna märkta med målade lappar på korken och färgens namn.



Det är min dotter som varit snäll och hjälpt mig med den här pilliga uppgiften. Och se så snyggt hon textar!



Pennorna mår ju allra bäst när de förvaras liggande och där hade jag lite tur. Lådan passar nämligen precis in i ett fack i min gamla postsorteringshylla, som är basen i mitt pysselrum. Nu får vi se hur länge jag är nöjd med den här förvaringen och det gäller att jag inte köper på mig så många fler pennor. 3-4 st till får kanske rum, men sen är det fullt i lådan.

Kommentarer
Postat av: Lisa - InkyWings

Smart och snyggt!

Varifrån kommer den braiga lådan?

Tänkte att det är ju inte värre än att man skaffar två (host host) ifall man råkar ha många pennor menar jag... ;-)

2010-06-08 @ 12:48:28
URL: http://lisainkywings.se
Postat av: Silaslinnea

You will be hearing from me soon. Thanks

2011-03-31 @ 10:17:58
URL: http://silaslinnea.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0